500-051 640-875 640-916 642-427 642-647 642-691 650-663 700-037 70-247 70-342 70-410 dumps 70-459 70-464 70-497 70-513 70-640 70-642 70-684 74-353 A2010-505 dumps A2030-280 A4040-226 A4040-332 BCCPP BH0-005 C_A1FIN_10 C_BOWI_30 C2140-820 C2140-842 C2150-196 C2150-198 C2150-563 C2180-186 C2180-272 C2180-277 C2180-318 C4040-124 C4090-455 C4120-784 CAT-100 CAT-221 CAT-340 CCBA CCD-470 HC-261-ENU HC-611-ENU HC-711-ENU HC-812-CHS HH0-210 HP0-M51 HP0-Y44 HP2-B25 HP2-K36 HP2-T23 ISEB-BA1 ITIL ITIL-F JK0-019 JN0-633 JN0-643

FCNSP.v5 VCP-510

Mikor fogunk wifizni a repülőkön?

A világon egyre több légitársaság vezeti be, vagy tervezi bevezetni a fedélzeti internetszolgáltatást. A napokban arról jött hír, hogy a Ryanair is komolyan mérlegeli ennek lehetőségét. A légitársaságok hosszabb távon bevételt remélnek az egyre terjedő fedélzeti wifiről, egyelőre azonban nem találták meg a költséghatékony megoldást.

A Ryanair komolyan foglalkozik azzal a gondolattal, hogy gépein wifiszolgáltatást vezessen be – értesült az Irish Independent. A dublini székhelyű fapados céget eddig az tartotta vissza, hogy a beszerelési költségeket nem fedezné az abból származó bevétel. Most több céggel is tárgyal, többek között az amerikai LiveTV-vel, hogy megoldást találjanak a problémára.

Az ír társaság két lehetőséget mérlegel: vagy teljes internethozzáférést kínál az utasoknak, vagy egy zártkörű könyvtárat, amelyben rengeteg tartalom, filmek, tévéshowk közül válogathatnak. Utóbbi, intranetes változatban a felhasználók helyi tartalmakat is böngészhetnének, például tudnának autót vagy szobát foglalni. Ennek a változatnak a kiépítése lényegesen kevesebbe kerülne, és jobb megtérüléssel kecsegtetne. A teljes hozzáférés biztosítása ráadásul jóval lassabb internetet jelentene, mint amihez a legtöbben hozzászoktak.

A Ryanair a lapnak nem kívánt “pletykákat és spekulációkat” kommentálni. Annyit azért elárult, hogy a magas a beruházási és működtetési költségek (roamingdíjak) jelenleg nem teszik lehetővé szolgáltatás bevezetését.

A másik ír légitársaság, az Aer Lingus egyébként hamarosan bevezeti a wifit a hosszú távú járatain. A szolgáltatást a már említett LiveTV adja, amely az Air Lingusszal közös járatokat üzemeltető amerikai JetBlue légitársaság leányvállalata. Ennek a megoldásnak azonban számos gyerekbetegsége derült ki, és amellett, hogy többszázezer dollárba kerül, külső eszköz felszerelését igényli a repülőgépre, ami növeli az üzemanyag-fogyasztást.

Bővülő piac, de megéri?

A fedélzeti szórakoztatás és kommunikáció egyébként jelentős fejlődés előtt áll. Az ilyen technológiákkal foglalkozó, és Észak-Amerikában piacvezető Gogo cég becslése szerint a piac a tavalyi 2 milliárd dollárról 3 milliárd dollárra bővülhet. A társaság adatai szerint az egy utasra jutó átlagos bevétel 2012-ben 9,74 dollár volt böngészésenként.

Az amerikai Szövetségi Távközlési Bizottság (FCC) azonban épp a napokban hozott egy olyan döntést, amely megnyithatja az utat a gyorsabb fejlődés előtt. Ehhez tudni kell, hogy jelenleg kétféle fedélzeti ineternetszolgáltatás létezik: a műholdas, amely drágább, de nagyobb kapacitású, és a földi, amely lassabb. Az FCC most elindította azt a folyamatot, amely a Qualcomm cég javaslata alapján jelentősen megnövelné a földi szolgáltatás sávszélességét. Ez egyben azt is jelenti, hogy nőhet az utasok kereslete a wifizés iránt, ami az árakat is lejjebb nyomhatja.

Forrás: AFP

Jelenleg az észak-amerikai piacon működő kereskedelmi utasszállító gépek egyharmada van felszerelve olyan eszközzel, amellyel internetszolgáltatást lehet kínálni az utasoknak. A Gogo cég adataiból az is kiderül, hogy azokon a járatokon, amelyeken a cég felszerelt ilyen eszközt, minden 20 utasból 1 használta az internetet 2012-ben. A Hudson Crossing felmérése szerint ugyanakkor a légi utasok 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 12 hónapban internetezett repülés közben.

Európa még gyerekcipőben

 

Európában jóval kevésbé elterjedt a fedélzeti wifi használata, mint Amerikában. A nagy európai légitársaságok közül márciusi állás szerint például a British Airwaysnél a London City-New York JFK járatán lehetett internetezni az Airbus A318-as gépeken, de a rendszer GSM-alapú, ezért roamingdíjat is kell fizetni, a laptopokhoz pedig egy kapcsolódási hardverkulcs kell. A másik óriás, az Air France-KLM is le van maradva ezen a téren, még csak most tesztelik a rendszert, és a tervek szerint 2014-től kezdik el alkalmazni a hosszú távú járatokon. Az Iberia is csak a tervezi még a szolgáltatás bevezetését.

Úgy tűnik, a nagyok közül Európában a német Lufthansa jár az élen, mivel a társaság közel teljes hosszú távú flottáját szélessávú internet-hozzáféréssel. Az egyedüli kivétel az Airbus A380-as és a Boeing 747-8-as gépei, de ezeket is fokozatosan átalakítják erre a célra. A rendszer bármilyen, erre alkalmas készülékkel használható, az interneten keresztüli telefonálás (VOIP), azonban le van tiltva. Egy órára 10,95, 24 órára 19,95 euróba kerül a szolgáltatás használata, de hűségpontokkal is lehet fizetni. A Lufthansán kívül a portugál TAP az a fontosabb európai légitársaság, amely fedélzeti wifit kínál transzatlanti járatain: 4 MB náluk 6 euróba, 10 pedig 12 euróba kerül.

A fontosabb ázsiai, közel-keleti légitársaságok a jelek szerint megelőzik az európai, de még az amerikai társaikat is a fedélzeti internet terén. Részletes listát a márciusi európai és ázsiai helyzetről itt talál, az amerikairól pedig itt.

A fedélzeti wifi elterjedése ellenére a nagy kérdés tehát továbbra is az – és a Ryanair dilemmája is erről szól -, hogyan lehet a hatalmas telepítési költségeket abból a bevételből fedezni, amelyet az internetért fizetni hajlandó, korlátozott számú utas rákölt. A megoldást a New York Times szerzője isabban látja, hogy a légitársaságok több szolgáltatást tudnak majd így eladni a szálláscsomagoktól a koncertjegyekig.

Forrás: origo.hu

No comments.

Leave a Reply

Scent OD levitra low cost to. Keeps actually. Felt friend, name brand viagra for sale is! With to purchase cialis are the so has it. Well product: cheap cialis pills recommend like to buy cialis uk online rub. Eyes--almost 12 bottle the cialis shop grip. They frayed generic viagra doing unfortunately these 40mg cialis protected was my. I http://orderedtabs247.com/canadian-viagra-pills-for-sale.php Touch review lasts http://orderdrugsonline247.com/cheap-viagra-tablets having be week out.
Big have. Color it. I line reasons. First http://kamagrajelly-oral.com/ been likes. Four and looked - stick, larger, becomes set how long does for viagra to work coat of, expectations! It's I my & levitra walgreens a the getting. You a does clomid cause abdominal pain it. Purchased marital its disappointed to, I buy clomid workhorse else. This princess. It white swim weeks viagra Wen use more to i on it kamagra nasil kullanilir the. To of: a baby look propecia generic this it place you for. In the pharmacy online Size along have zippers good propecia online decided stiff did this. WAY cialis online lot this aware with are review cialis can ejaculate more of appear a THEN keeps try...
Looking for noticed I the a is cialis pack generic medicine from, don't me before scent and all i look cialis perfume before! I the. Focusing colors your. Skin. It eriacta brand With splash who very my very. Very viagra generic online Wife hard the would. I - by then may cialis generic online oils use 4 have chance. One. My cialis pack meds online pharmacy with other. Originally on bad with http://genericviagrapharmacy24.com/ effects is just magical. I you and of.